söndag 28 oktober 2007

Dukning med Berså!


Här är dukning med porslinet Berså tekopparna!

7 kommentarer:

Christina sa...

Så vackert, kul att du har en blogg till:)
Här kommer jag in igen
Kram vännen

Christina sa...

Kul med inredning, har en inredningsblogg också och adressen är
http://vitdrom.blogspot.com/
Kram på dig

Tussegumman sa...

Christina: Vad kul detta är ett av mina stora intressen! Kul att vi kan dela detta/kram Tussegumman

Elisabeth sa...

Varför har jag inte sett att du har den här lilla vackra bloggen? Hmmm... jag har inget bättre att skylla på än op-ögat.. men egentligen beror det nog på...ja, att jag inte har sett någon länk hit! Jag är nog en blind liten ko...!!

Kopparna.. så så vackra dessa Berså-koppar är! Synd bara att de är så dyra...! Tyckte jag läste någonstans att man gjort en nyproduktion av dessa koppar av Stig Lindberg. Vet du?

Varmaste kramar...

Tussegumman sa...

Elisabeth: Nej jag har inte länkat till denna bloggen jg skall göra det så att man inte missar den! Kopparna skall väl nyproduceras tror jag vet inte riktigt när! Jag har hört det bara! Ha det gott min vän/Kramar Tussegumman

Christina sa...

Jag läste precis en artikel, jag minns inte var, om nytillverkningen av Berså. Det var bilder på hur de satte dit löven och allt, så produktionen är i gång igen.

Ljungbergs har förresten kommit med ett nytryck av ett Stig Lindbergtyg som jag är sååå sugen på.

Turtlan sa...

Åååå min mamma skulle gå igång!
Hon älskar Berså och är så stolt över det hon har i sin samling av serien.

Den är kult med råge!

Turtlan